Per començar direm que totes dues opcions són molt vàlides, tant la de crear materials didàctics, a través de programes d'autors, com la d'utilitzar materials ja elaborats. Aquesta validesa li donarà l'ús que en fem i en relació als objectius que volguem assolir.
Aspectes positius dels programes d'autor:
- Permet elaborar activitats fetes a mida, és a dir, cada mestre o autor podrà dissenyar activitats relacionades amb la temàtiqca que li interessi treballar, tant per aprofundir en continguts concrets, com realitzar avaluacions inicials,...la qual cosa permet també adequar-se als ritmes i nivells de treball del grup-classe.
- Genera situacions en què el paper del mestre es converteix en dinàmic i actiu, aquest haurà de crear les seves pròpies activitats i no optar per la posició senzilla, consistent en realitzar únicament les tasques proposades pels llibres de text. Per tant haurà de reciclar-se, si és necessari, per tal d'utilitzar les eines i recursos tecnològics.
Aspectes negatius dels programes d'autor:
- Preparar materials propis requereix temps de planificació i realització, com també, certes nocions sobre aspectes tecnològics.
- També poden aparèixer problemes tècnics, com ara que els programa no funcioni, que no tinguem ordinadors al nostre avast quan és necessari,...
- Que les activitats no presentin un bon desenvolupament i que per tant l'alumne es desorienti o que estigui més pendent de com fer funcionar el programa que no pas dels propis continguts.
Aspectes positius sobre els productes editorials creats o compartits en xarxa:
-En certes situacions aquestes activitats ja creades poden ser un bon recurs per tenir a l'avast. Caldrà, però, haver investigat i tenir un coneixement dels recursos emmagatzemants, i saber quan i perquè utilitzar-los.
- Ús de materials compartits en xarxa poden és molt positiu, sempre i quan se'n faci un ús racional, és a dir, observar i participar d'activitats creades per altres estudiants pot facilitar un ambient motivador de treball pels alumnes.
Aspectes negatius sobre els productes editorials creats o compartits en xarxa:
- Aquest tipus de productes solen presentar limitacions relacionades amb els continguts, sovint no encaixeran amb la temàtica concreta que volem treballar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario