jueves, 27 de noviembre de 2008

3.3 Avantatges i inconvenients de l'ús de programes d'autors per crear activitats pròpies en comparació amb l'ús d'act. que podem trobar creades...

Per començar direm que totes dues opcions són molt vàlides, tant la de crear materials didàctics, a través de programes d'autors, com la d'utilitzar materials ja elaborats. Aquesta validesa li donarà l'ús que en fem i en relació als objectius que volguem assolir.
Aspectes positius dels programes d'autor:
- Permet elaborar activitats fetes a mida, és a dir, cada mestre o autor podrà dissenyar activitats relacionades amb la temàtiqca que li interessi treballar, tant per aprofundir en continguts concrets, com realitzar avaluacions inicials,...la qual cosa permet també adequar-se als ritmes i nivells de treball del grup-classe.
- Genera situacions en què el paper del mestre es converteix en dinàmic i actiu, aquest haurà de crear les seves pròpies activitats i no optar per la posició senzilla, consistent en realitzar únicament les tasques proposades pels llibres de text. Per tant haurà de reciclar-se, si és necessari, per tal d'utilitzar les eines i recursos tecnològics.
Aspectes negatius dels programes d'autor:
- Preparar materials propis requereix temps de planificació i realització, com també, certes nocions sobre aspectes tecnològics.
- També poden aparèixer problemes tècnics, com ara que els programa no funcioni, que no tinguem ordinadors al nostre avast quan és necessari,...
- Que les activitats no presentin un bon desenvolupament i que per tant l'alumne es desorienti o que estigui més pendent de com fer funcionar el programa que no pas dels propis continguts.
Aspectes positius sobre els productes editorials creats o compartits en xarxa:
-En certes situacions aquestes activitats ja creades poden ser un bon recurs per tenir a l'avast. Caldrà, però, haver investigat i tenir un coneixement dels recursos emmagatzemants, i saber quan i perquè utilitzar-los.
- Ús de materials compartits en xarxa poden és molt positiu, sempre i quan se'n faci un ús racional, és a dir, observar i participar d'activitats creades per altres estudiants pot facilitar un ambient motivador de treball pels alumnes.
Aspectes negatius sobre els productes editorials creats o compartits en xarxa:
- Aquest tipus de productes solen presentar limitacions relacionades amb els continguts, sovint no encaixeran amb la temàtica concreta que volem treballar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario