Feu una valoració crítica de l’ús del processador de textos per a escriure:
a) Quan creieu que és convenient utilitzar-lo?
Quan veiem que l’Infant comença a discriminar les grafies, les lletres.
b) A partir de quines edats?
Creiem convenient utilitzar-lo a partir dels quatre anys, ja que és l’edat en la qual comencen a conèixer i a discriminar les grafies,les lletres, els sons… Tant si comencem amb lletra de pal o lletra lligada.
c) De quina manera?
Primer creiem que s’hauria de treballar en paper i després, faríem servir el processador de textos per complementar l’aprenentatge que es va adquirint. És a dir, com a eina de suport. Poc a poc podem anar fent treballs més complexos sempre i quan adequant-los a les necessitats dels alumnes.
Cal recordar que el docent ha d’anar acompanyant en aquest procés i ajudar a l’infant en tot moment per tal de satisfer les seves necessitats.
d) Creieu que és més convenient activar-hi el corrector ortogràfic o no?
No ho creiem convenient treballar l’ortografia al primer cicle. Primerament trobem més important que l’Infant aprengui a identificar les grafies al teclat i que comenci a escriure les seves primeres paraules a l’ordinador. Quan ja tingui un domini més ampli de l’escriptura ja farem ressò en l’ortografia. Nosaltres veuríem correcte treballar amb el corrector ortogràfic a partir de primària. En aquesta etapa seria recomanable deixar que ells escriguin primer el text sense el corrector ortogràfic i quan l’acabin d’escriure llavors és el moment d’activar-lo i corregir les faltes.
e) Quins aspectes del treball de la Llengua permet treballar?
Permet treballar els següents aspectes: l’ortografia, la gramàtica, la comprensió, l’expressió .
Aquest aspectes és podem treballar a Infantil per exemple, amb dictats de paraules, fer notes als pares, títols per la classe, posar el resultat d’endevinalles, completar els espais buits d’un text, etc.
A primària en canvi, els podríem treballar fent fer redaccions amb l’ordinador, inventar una història entre tots, fer dictats...
Tania Guerra
Robert Botet
a) Quan creieu que és convenient utilitzar-lo?
Quan veiem que l’Infant comença a discriminar les grafies, les lletres.
b) A partir de quines edats?
Creiem convenient utilitzar-lo a partir dels quatre anys, ja que és l’edat en la qual comencen a conèixer i a discriminar les grafies,les lletres, els sons… Tant si comencem amb lletra de pal o lletra lligada.
c) De quina manera?
Primer creiem que s’hauria de treballar en paper i després, faríem servir el processador de textos per complementar l’aprenentatge que es va adquirint. És a dir, com a eina de suport. Poc a poc podem anar fent treballs més complexos sempre i quan adequant-los a les necessitats dels alumnes.
Cal recordar que el docent ha d’anar acompanyant en aquest procés i ajudar a l’infant en tot moment per tal de satisfer les seves necessitats.
d) Creieu que és més convenient activar-hi el corrector ortogràfic o no?
No ho creiem convenient treballar l’ortografia al primer cicle. Primerament trobem més important que l’Infant aprengui a identificar les grafies al teclat i que comenci a escriure les seves primeres paraules a l’ordinador. Quan ja tingui un domini més ampli de l’escriptura ja farem ressò en l’ortografia. Nosaltres veuríem correcte treballar amb el corrector ortogràfic a partir de primària. En aquesta etapa seria recomanable deixar que ells escriguin primer el text sense el corrector ortogràfic i quan l’acabin d’escriure llavors és el moment d’activar-lo i corregir les faltes.
e) Quins aspectes del treball de la Llengua permet treballar?
Permet treballar els següents aspectes: l’ortografia, la gramàtica, la comprensió, l’expressió .
Aquest aspectes és podem treballar a Infantil per exemple, amb dictats de paraules, fer notes als pares, títols per la classe, posar el resultat d’endevinalles, completar els espais buits d’un text, etc.
A primària en canvi, els podríem treballar fent fer redaccions amb l’ordinador, inventar una història entre tots, fer dictats...
Tania Guerra
Robert Botet
No hay comentarios:
Publicar un comentario