miércoles, 5 de noviembre de 2008

2.4. Amplieu els continguts del dossier sobre el tema

2.4. Amplieu els continguts del dossier sobre el tema. Hi ha altres aspectes o recursos d'Internet interessants per al treball de la Llegua dels que no se'n parla? Per exemple els blocs que esteu utilitzant...

Actualment a la xarxa disposem de diversos tipus de recursos per treballar la llengua. No obstant això, hi ha aspectes que el dossier del bloc 2 no ha fet ressò i que volem explicitar:

a) Programes que graven la veu. Un exemple és l’audacity que a més a més, és gratuït. Aquest programa ens permet enregistrar la nostra veu directament des d’un micròfon. Una aplicació pràctica seria que els nens gravessin amb la seva veu un conte, un poema, un diàleg...i després l’escoltéssim tots.

b) Programes d’edició de textos. Poden ser una eina molt útil ja que disposen d’un corrector d’ortografia que permet als nens adonar-se de les faltes que fan i a la vegada corregir-les. Una aplicació pràctica seria a infantil fer els rètols dels racons de la classe o per designar l’espai del material, de les joguines...

c) Contes que podem trobar i llegir a la xarxa. Hi ha infinitat de contes que podem trobar a la xarxa de diferents països i amb diferents idiomes. Per fer-nos una idea aquí teniu dos contes: http://www.pimpampum.net/bookr/index.php?id=2548

http://www.xtec.cat/~malons22/personal/caputxeta2.htm

Una possible proposta que podríem fer és que tots els nens busquessin contes per Internet i organitzar un dia perquè vinguin tots els pares a sentir com els seus fills narren contes.

d) La càmera de vídeo. La càmera de vídeo és un fantàstic recurs per a totes les edats ja que ofereix moltes possibilitats, i això sense contar el que es pot fer després amb una bona edició de vídeo amb programes des de la senzillesa del Movie Maker fins al Pinnacle Studio. Una activitat molt recomanable que podem fer és que per petits grups es dóna una càmera per grup, un trípode i un micròfon i que facin una pel·lícula a partir del que decideixin. Posteriorment s’edita el vídeo suprimint les escenes que no volem que surtin, afegint algun efecte de vídeo, transicions...i el gravem amb dvd. Per acabar dediquem unes sessions a veure totes les pel·lícules.

e) Diccionari virtual. Alguns exemples són l’Enciclopèdia Catalana online, la viquipèdia, diccionari IEC... Pensem que potser es pot fer alguna activitat però sobretot, és pot fer servir de recurs sempre que els alumnes no coneguin una sàpiguen que vol dir una paraula ho poden buscar, o per fer algun treball...

Robert Botet

Tania Guerra

No hay comentarios:

Publicar un comentario