martes, 16 de diciembre de 2008

4.1 Busqueu i citeu les referències que es fan de l'ús dels mitjants de comunicació i llenguatge audiovisual en el c. infantil com primària

Referències del Currículum d'Infantil:

- En l'apartat introductori es cita la importància de fer present, dins dels processos d'ensenyament/aprenentatge, el llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació.

- En l'apartat de Capacitats, més concretament en l'àmbit de Comunicació es fomenta l'ús de diverses fonts, suports i llenguatges (audiovisuals) i ho plasma a través d'un objectiu concret:
"Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per
mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic; iniciar el
procés d'aprenentatge de la lectura i de l'escriptura, de les habilitats matemàtiques
bàsiques i de l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació."


- En l'apartat de les àrees a treballar, i més concretament dins de l'àrea de Comunicació i llenguatges parla de:

OBSERVAR, ESCOLTAR I EXPERIMENTAR
Exploració de diferents instruments: llapis, retoladors, pinzells, ratolí i teclat
d'ordinador, i tampons, per produir missatges escrits o gràfics.


PARLAR, EXPRESSAR I COMUNICAR
Utilització d'instruments tecnològics (TIC) i del llenguatge audiovisual com a mitjà de
comunicació, per enregistrar, escoltar i parlar.


INTERPRETAR, REPRESENTAR, CREAR

Ús de llibres, també en format multimèdia, per imaginar, informar-se, divertir-seUtilització d'instruments tecnològics en els processos creatius per al treball amb la
fotografia, el vídeo i l'ordinador a través dels programes oberts d'edició de textos,
gràfics, presentacions.
Expressió audiovisual per crear històries, dibuixar i pintar
amb editors gràfics i multimèdia.


-
En relació a l’apartat de criteris d’avaluació també queda plasmat el tema de les TIC.






No hay comentarios:

Publicar un comentario